Tuesday, February 22, 2011

back form KISAS!!.....what a relieve^.^

okay....got home today until this Sunday.....
i'm free at last!!
free from the packed jadual!!^0^


i will tell you about my life at kisas....
in beginning until now....
hear me hear me^.^


---------------------------------------1st week---------------------------------------------

i suffered for that week.......
just want to go home with all my friends and such...
but i'm not easily get down!...i try to mix in...^.^


Minggu Jalinan Kasih(MJK).....which we've got to know friends blabla....
eratkan ukhuwah lah.....buat kumpulan lah...
macam-macam lah!


time tuh...bila ada cikgu tanya sape yang terasa nak pindah....
aku sorang je yang angkat.....the only ONE!!
because my heart still at section 7^.^


but day by day past.....like 3 days?
i started to mix with the flow....
socializing but keeping my true self inside^.^


got some friends due to making kumpulan.......
lepas itu.....jadi "famous" bila aku sorang je yang nak pindah!
tapi tak de lah sume orang kenal.....form 4 je lah yang kenal aku^.^


dengan kesilapan aku kerana angkat tangan tuh......and "famous" tuh...
aku dipaksa untuk bersembang dengan orang lain!
pada mulanya ingatkan aku tak mahu lah dikenali ramai sangat.....


but keadaan memaksa....
kalau tak nak bersembang pulak.....
jadilah isu...turunkan ego lah, hormatlah orang lain, isu2 yang remeh temeh gitu....^.^


time ni ada dua orang kawan yang aku boleh percaya sikit2.....
MUJIB dan akhyar^.^
kedua-duanya hebadd dan tertawan!...HAHAHAHHA!!^0^


disebabkan aku juga pelajar lelaki yang 1st datang ke program2......
maka terjalinlah hubungan silaturrahim bersama fasilitator!
aduhh!...kesilapan besar gituuuu!!T_T


minggu ni adalah minggu para senior menasihati junior jangan pindah...
dan aku adalah target mereka yang utama!
ciskek!.....aku try avoid dari bersembang ngan senior lahh^.^


but sekolah tu besar mana je.....
kene sembang gak....kalau tak....isu keluar!=_="
then akhirnya aku dah mula biasa dengan asrama tuh.....


kawan pun makin berkembang.....
tapi masih lagi diam-diam je dan suka duduk kat pelosok dunia tuh....
sorok senyap2.....


teman sebilik?
lagilah!...tak tau nama pun sepanjang seminggu tuh!
malas nak tau^.^


and then ade lah tazkirah setiap kali lepas solat maghrib......
mak aih!....bagus gila tazkirah diorang!
diorang dah dapat menahan aku daripada perasaan nak pindah tuh!..tabik2^.^


-----------------------------------minggu 2nd----------------------------------------


dah start active^.^
pertandingan MTQ akan bermula....
MTQ tu macam syarahan bahasa, bahas, tilawah and macam2 gitu je lah^.^


pastu senior2 yang duduk satu blok iaitu blok Omar which is merah team!^0^
hampir semua kenal aku.....dan teman satu floor aku
senior tahun ini baik2 belaka kalau dibandingkan ngan thn lepas, kata para senior.....


alhamdulillah gak....dengar cite diorg..
senior thn lepas mmg jahat!
tahun ni je tibe2 baik^0^


dilantik sebagai Ketua Floor....(KF)
dan Ketua Tingkatan....(KT)
dan calon debate dan syarahan inggeris^.^


busy sangat kot hidup sebagai KT dan KF....!!
1st tugasan KF ialah kutip RM50 setiap sorang......
satu floor tu ada 28 orang....so..jumlahnya RM1400!!^0^


KT pulak.....macam biasa lah...
kat sekolah lama dulu pun busy gak^.^
tak de tambah tak de kurang!


minggu ni memang dah biasa sangat dengan jadual yang packed tuh!
dah pandai nak bahagi masa sikit2 laa^.^
cuma.....bangun lambat aku tak boleh diubati!!!!T_T
--------------------------------------------------------------------------------------


okaylah.....rasanya itu je lah^.^
but like the usual....teachers will give a mountain of homeworks!
im gonna finish it quickly!...i got to!^0^


it feels good to type so many words in my blog.....
hahaa...i miss the time when i post and post entries...
good times....good times^.^


((^KISAS^))

No comments:

Post a Comment