Friday, August 27, 2010

alasan saya tidak ke asrama....^.^

astaghfirullahalazim......^.^
memang ramai yang kurang faham......
apabila saya berkata bahawa saya tidak mahu ke asrama......


bukanlah niat saya untuk tidak ke asrama.......
bukan kerana saya takut hendak meninggalkan ibu bapa.....
saya tidak takut.....malah teringin hendak pergi.....


namun.....ayahku melarang.....
aku berfikir panjang......dan cuba tidak menyalahi bapaku......
setelah aku berfikir dan berfikir^.^


aku telah mendapat jawapannya......
yang mungkin akan menggembirakan hatiku.....
dan menambahkan pahalaku secara automatik^.^


aku telah mendapat jawapan..........
tetapi.....ada yang mengatakan 4 perkara.....
aku tahu hanyalah 3.....(not sure)


tetapi......apa yang pasti ialah.......
apabila kita melihat wajah ibu bapa kita......
kita pasti mendapat pahala!!...


untuk meyakinkan lagi jawapanku.......
aku sentiasa berfikir.......
yang bapaku ingin kami menatap wajah kedua ibu bapa kami.......


sehinggalah mereka sudah tiada lagi.......
appreciate selagi hidup....^.^
sebab itulah bapaku melarang aku ke asrama.......


alhamdulillah......aku telahpun mengetahui......
hikmah di sebalik tindakan ayahku........
syukur^.^


baiklah....untuk menghabiskan entri pada kali ini.......
saya akan beritahu 3 lagi perkara......
yang kita akan mendapat pahala secara automatik apabila melihatnya.....


1.melihat Kaabah^.^
2.melihat wajah ibu bapa....^.^
3.melihat Al-Quran^.^
4.melihat laut^.^


,..~ALASAN~..,

No comments:

Post a Comment