Thursday, May 20, 2010

kemarahan.....!

------------------------------------------------------------------------------
NASIHAT LUQMANUL HAKIM

Permulaan kemarahan ialah gila,
pengakhirannya adalah menyesal.
-------------------------------------- ---------------------------------------


berdasarkan nasihat yg telah dipetik dari surau sekolah saya ini.......
telah terbukti perkara ini diketahui ramai.......
namun.....ramai yang tidak mengingatinya.......


mereka setakat memahami.......bukannya mengingati.....
jikalau anda berada di dalam perasaan marah.......
mungkinkah anda mengingati nasihat ini???^.^


sebut fasal perkara ini.......
saya teringat satu insiden yang saya memang tidak dapat menahan kemarahan saya.....
dan benarlah kata-kata ini.......


saya bagaikan orang gila......
kerana membuat perkara-perkara yang salah......
seperti mengambil pisau.......


dan akhirnya.......
saya menyesal akan perbuatan saya.......
yang begitu keji ini.......


anda perlu tahu dan ingat.......
bukan calang-calang orang yang mampu menahan.....
kemarahan.....


++^MARAH^++

No comments:

Post a Comment