Tuesday, January 11, 2011

pelbagai cara Allah boleh menyedarkan kita!

haih......saya buat tajuk ini pun sebab....
saya dah pun terkena!
Allah dah pun menyedarkan aku!


aku sedarkan aku melalui...
cara yang paling senang.....
iaitu dalam mimpi!


ceritanya begini......kuku kaki aku ni panjang...
and dalam mimpi tu aku tengah amik wudhu'
pastu ada orang datang....dia berkata...


"eh...masuk ke air dalam kuku tu?..sah?"
pastu aku......
"erm....dunno.."


then sampai itu je aku ingat....
haha!...pendek tapi berkualiti.....
point yang cuba disampaikan kepada aku juga dapat difahami....


tapi itu lahh.....
nafsu syaitan jahat!
dah minggu lepas aku ada mimpi itu....


hari ini tak lagi potong kuku kaki tu!
nak tunggu jumaat.....
dapat pahala lebih....^.^


walaupun isnin...khamis juga dapat.....
tapi i prefer Jumaat^.^
sebab hari itu special in Islam!!^.^


whatever pun......ada banyak cara Allah boleh sedarkan kita.....
antaranya.....
mimpi...penyakit...kemalangan...bermain...dimarah...macam2 lahh!!


apa-apa pun......
sentiasalah insaf dan move on with your life.....
jangan mudah lalai dengan zaman millenium ini.....


kerana akhirnya kita akan kembali ke zaman dahulu......
bukannya zaman batu gitu!...
but zaman yang perang guna pedang tuhh^.^


terima kasih....harap amik pengajaran....
booi....
assalamualaikumwarahmatullah^.^


!~~SEDAR~~!

2 comments: