Wednesday, April 14, 2010

aduan rakyat....~


hmmm.....
memandangkan aduan rakyat ini......
hanya untuk malaysia.....


dan bukannya antarbangsa.......
menulislah saya dalam bahasa ibunda.....
bahasa melayu.......


sudah sekian lama rakan-rakan saya memberitahu saya......
perihal aduan rakyat......
ya....aduan rakyat.....

sebelum pergi lebih jauh......
saya ingin meminta maaf atas penggunaan bahasa ini.....
hal ini demikian saya perlu berlatih menggunakan bahasa Melayu......


bersambung semula......
aduan rakyat kini telah menarik perhatian.....
semua lapisan masyarakat sama ada muda ataupun tua.......


di samping itu......secara tidak langsung.....
aduan rakyat telah mengeratkan lagi perhubungan......
antara rakyat dan kerajaan......

selepas itu.......program yang cukup menyedarkan rakyat Malaysia.......
itu telah dapat sedikit sebanyak mengubah......
perspektif dan pandangan masyarakat terutamanya remaja......


justeru......jika ada syurga.....ada neraka.....
ada kebaikan......adalah keburukan......
keburukan di sini tidaklah sebegitu teruk sekali.......


ianya hanya dengan ejekan dan kutukan pedas.......
oleh anak-anak muda zaman moden ini.......
mereka hanyalah mengutuk pengacaranya sahaja......

Karam Singh Walia.......
dia sering dikutuk tentang gaya apabila dia bercakap.......
seringkali dia akan memberikan pantun yang cukup bagus.......


cukup sampai di sini sahaja........
sebelum saya mengundur diri......
saya ingin anda melayari......


muka utama aduan rakyat......
tekan di -->SINI<--


manakala jika ingin menjadi peminat di Facebook.....
tekan di -->SINI<--


<>RAKYAT<>

No comments:

Post a Comment