Wednesday, April 21, 2010

wakil pantun?

ya.....saya telah dipilih oelh Puan Aniza.....
sebagai wakil sekolah.....
bagi pertandingan pantun antara sekolah...!


mereka iaitu rakan-rakan senantiasa berkata.....
"usamah!.....sedap gilerr suara ko!!"
dan seperti biasa.....saya menjawab.....


"kenapa!?!?.....apa sudah terjadi dengan suara aku!?!?"
dan.....seperti biasa juga....
mereka hanya berdiam diri......


saya sebagai seorang yang sabar......
hanya akur dengan telatah mereka itu......
saya sabar ni...!


selain itu.......cikgu juga telah memilih.....
Luqman Arif....Syamil...Maisyarah....
mereka bertiga dari kelas 3 Terbilang......


rakan sekelas saya??
mereka tidak dipilih......
namun....mungkin mereka mempunyai kelebihan mereka di tempat lain.....


saya?
kelebihan saya......terletak hanya di mulut.....
pernah lihat saya bertukang?.....sememangnya jarang akan berlaku.....


di samping itu.......wakil sekolah pantun pada tahun lepas.....
yang juga saya berkesempatan melihat gelagat dan gaya mereka.....
ketika berpantun oleh para peserta wakil sekolah tahun lepas itu.....


sememangnya hebat!.....
tidak terkata saya!
hanya tangan bergerak untuk menepuk tangan!


baiklah.....terlalu aneh jika melihat saya menggunakan bahasa seperti ini.....
sungguh aneh!.....
baiklah....sekian....


....!WAKIL!....

No comments:

Post a Comment