Friday, April 23, 2010

tugasan?......seksa?

cita2 aku untuk menjadi pensyarah.....
dalam bidang bahasa......
dan lebih spesifik.....bahasa sepanyol/perancis....


aku kene mule dri sekarang......
hidup ber-responsible.....(blueekk!)
dan memahirkan diri dalam aspek komunikasi.....


hal ini boleh dilihat apabila berada di sesi persekolahan......
bak kate ayah saya......
"dh mcm bdk univesiti.....byk sgt kerja/buku!"


majoriti daripada kelas saya......?
seringkali......menyuruh saya menghantar buku/kerja......
disebabkan saya lebih mengenali guru/responsible?


lagipon......saya tak pernah terasa/terfikir aku ni diseksa......
malah.....saya berasa gembira.....
sebab.....insya-Allah saya ikhlas melakukan kerja/penghantaran.....


seperti di dalam buku teks pendidikan islam....bab adab/akhlak.....
antara adab menjalankan tugas.....
-->ikhlas melakukan pekerjaan/tugas.....


selain itu.....dpt juga saya merapatkan kembali.....
ukhuwah antara pelajar dan guru.....
dengan berbincang dan bersembang hal yg sepatutnya.....


baiklah.....konklusinya....
suruh saje saya untuk melakukan tugasan.....
saya suke!


tapi....pandai2 korang la ye.....
tgk2 la mood aku waktu tu.....
tpi insya-Allah aku jarang menjadi "buas"....


**TUGAS**

No comments:

Post a Comment