Monday, June 7, 2010

senyumanku........gugurlah segala-galanya!

senyumanku........
senyum......
ku.....


adakah aku begitu selalu bersenyum.......
adakah aku bersalah..........
adakah aku jahat........


semuanya aku tahu........
sudah lama aku tahu........
sebab itu aku tidak suka berkawan........


sebab kawan hanyalah.......
permata dunia yang akan hilang sinarannya........
suatu hari nanti........


aku memang tidak sesuai berkawan.......
aku sedar......
aku ini memang selalu bersenyum......


tetapi.......
adakah pernah anda berfikir......
betapa sakitnya hati seseorang itu........


yang pada mulanya musim bunga bertawa riang......
dan akhirnya musim luruh yang berguguran daunnya........
dan pada masa itu.......


tibalah musim sejuk yang bercampur panas........
di sebalik senyuman.......
yang begitu sinis dipandang........


semua orang berlari.......
tidak tahu apa yang terjadi.........
itulah gambaran senyuman yang diukir.......


yang semua membenci........
terletaknya kesakitan dan berputus-putuslah.......
semua ikatan yang dibina ketika di musim bunga.......


seperti kata-kata orang hati.......
beginilah hidup yang berpendekan........
yang pasti bersenyuman........


gugurlah segala dedaun.......
yang tumbuh di ranting........
dan jatuh ke bumi........tiada berguna lagi......


=((SENYUM))=

No comments:

Post a Comment