Wednesday, June 9, 2010

tidak memahami......

pernah tak sesiapa di dalam hidup anda........
yang tidak memahami perasaan anda???
saya ada!!!


contohnya......mak saya!.....
walaupun saya menyintainya.......
tetapi......kekadang saya berasa menyampah......


ini kerana.......
dia selalu mengajak saya keluar......
sambil memandang ke muka saya......


dengan muka ala-ala gedik!!....
mana saya tak marah atau menyampah!?
selepas itu.....dia akan menggunakan nada suara gedik juga!


saya tak mahu pergi.....!
kerana saya ada hal penting untuk diuruskan......
dia tidak faham!!


seperti tadi....tadi!!!...
dia mengajak saya ke Book Fair.....
saya tak mahu.....kerana esok saya akan ke sekolah......


saya juga tak mahu pergi kerana........
saya tidak akan dapat buku yang dimahukan oleh saya.......
dia akan membeli buku yang saya tidak perlu atau mahukan......


dan sebab itulah mak saya tidak pernah memahami saya!....
walaupun objektif entri ini hanya samar-samar......
namun......saya harap anda faham.....


No comments:

Post a Comment